Eigenaar van je Eigen Ontwikkeling
Overgang & aansluiting

De overgang van voortgezet naar vervolgonderwijs is voor veel leerlingen een flinke stap. Die stap wordt gemakkelijker wanneer leerlingen eigenaar zijn van hun informatie en zelfbewuster kunnen kiezen. De komende jaren onderzoeken we in twee leerlabs hoe je leerlingen en studenten op transitiemomenten kunt begeleiden bij het sturen van hun eigen ontwikkeling. De pilots zijn ook bedoeld om leerlingen de kritische, samenwerkende, onderzoekende en digitale vaardigheden bij te brengen die ze nodig hebben om zich in de 21e eeuw te kunnen handhaven. Als de leerlabs succesvol blijken, kunnen we deze manier van werken verder opschalen.

Leerlab 1: In de doorlopende leerlijn Onderzoeksvaardigheden HAVO/HBO werken we toe naar de Leidse Profielwerkstukmarkt en de Prijs voor talentvolle, out-of-the-box denkende, creatieve havisten. Zie: http://www.leiden-education-alphalab.eu

Leerlab 2: In de doorlopende leerlijn Academische Vaardigheden/Debat werken we toe naar het Leids Museum Debat waar talentvolle sprekers van lagere en middelbare scholen elkaar informeren over hun meningen. Het Leerlab brengt de doorlopende leerlijn debatteren in kaart voor verschillende leeftijden en talenten en biedt een podium voor de leerlingen. Zie: http://www.challenges-leiden.eu 

 

Interesse? Neem contact op met Marleen Spierings.

 

Heb je suggesties? Wil je weten wat De Leidse Aanpak voor jou kan betekenen? Laat het ons weten via de contactpersoon. Samen ontwikkelen we De Leidse Aanpak verder!

Door deze website te gebruiken accepteert u de cookies zoals beschreven in het cookiebeleid.

OK